Pancakes cu sos de ciocolata




  
In ultima vreme am "uitat" de pancakes si am facut mai des clatite normale, dar sincer acestea se fac mult mai repede si sunt atat de pufoase...
Ce imi place la ele e ca sunt foarte versatile, se pot manca cu fructe, cu ciocolata sau cu mire/sirop de artar.
Pe acestea le-am pregatit pentru micul dejun si m-am infruptat din ele :)

Astazi am aflat ca este "Pancakes Day" asa ca reteta e la fix!

Ingrediente:
2 oua
70 g zahar
70 ml lapte
50 ml ulei
125 g faina
5 g praf de copt
esenta de vanilie
ciocolata tocata

Sos de ciocolata:
100 g ciocolata
170 ml smantana pentru frisca
1 lingura unt

Mod de preparare:

Ouale se separa; albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si o lingura cu zahar.
Galbenusurile se mixeaza cu restul de zahar, apoi se adauga laptele, uleiul si esenta de vanilie. Se cerne faina amestecata cu praful de copt si se mixeaza putin pana se omogenizeaza. Se adauga albusurile spuma in trei transe, amestecand usor pentru a aera compozitia.
O tigaie de teflon se unge cu unt sau ulei si se pune cate o lingura mare din cpomozitie. Cand se formeaza gaurele deasupra inseamna ca puteti intoarce pe cealalta parte. Coaceti inca 30-40 secunde apoi asezati clatita pe un gratar sa se racoreasca.


Sos de ciocolata:

Smantana pentru frisca se incalzeste. Ciocolata se toaca marunt si se pune intr-un bol cu o lingura cu unt si se toarna smantana calda, se acopera cu un capac si se lasa un minut, apoi se amesteca cu o spatula pana obtinem un sos cremos.

Clatitele se servesc cu sos si felii de banane.