Croissante frantuzesti/French Croissant




      Am incercat de nenumarate ori sa fac croissante, dar niciodata nu am avut suficienta rabdare pentru ele si nu au iesit ceea ce imi doream.

     Aseara in schimb am avut dispozitia necesara sa intind si sa impachetez aluat, asa ca mi-am sulecat manecile si am trecut la treaba. Am avut rabdare dupa fiecare etapa si mi-am dorit sa am de dimineata croissante frumoase si delicioase la micul dejun.

   Nu sunt perfecte(asta se datoreaza in special cuptorului, asa ca mai am de lucrat), dar am fost multumita de rezultat si am avut un mic dejun pe cinste :)


Ingrediente:
500 g faina 000
150 ml lapte
140 ml apa
40 g zahar
40 g unt
7 g drojdie uscata
1 praf de sare

300 g unt (82%grasime)
1 galbnus
1 lingura lapte

Mod de preparare:

Laptele si apa se inclzesc putin (foarte putin!), se adauga zaharul si drojdia uscata si se amesteca.
Faina se pune intr-un bol incapator, se pune un praf de sare, amestecul lichid si untul topit si racit. Se framanta aluatul pana se dezlipeste de pe bol si devine omogen (este un aluat usor de lucrat). Se lase deoparte pe masa de lucru.
Untul se scoate din frigider, se pune intre doua foi de hartie de copt si se intinde intr-un patrat cu grosimea de aprox. 1,5 cm.
Aluatul se intinde intr-un patrat dublu fata de cel de unt, iar in mijloc se aseaza patratul de unt, sub forma de romb, apoi se inchide aducand marginile de aluat spre centru (ca un plic).


Plicul obtinut se intinde intr-un dreptinghi de aproximativ 20x50 cm, apoi se impatureste ca in imagini (împărțim dreptunghiul in trei mici, aducem dreptunghiul din stanga spre interior, apoi acoperim cu celalalt dreptunghi). Punem dreptungiul obtinut intr-o folie alimentara si il lsam sa se odihneasca 30 de minute.

Dupa cele 30 de minute scoatem aluatul pe masa de lucru, avand grija sa ilintoarcem la 90 de grade fata de cum l-am impaturit si intindem din nou intr-un dreptunghi de 20x50. Repetam procedeul de 3 ori, lasand de fiecare data aluatul la frigider pentru 30 de minute. Dupa ultima impaturire am lasat aluatul peste noapte la frigider.

A doua zi il scoatem, rotim la 90 de grade si il intindem intr-o foaie de 20x100 cm, cu o grosime de 1 cm. Taiem apoi triunghiuri egale, folosindu-ne de o rigla. Rulati triunghiul dinspre marginea cea mai mare, spre varf.
Asezam cornurile in tava tapetata cu hartie de copt si le ungem cu galbenusul amestecat cu lapte, le lasam pe masa de bucatarie 1-1,5 ore la dospit. Inainte de a le baga la cuptor le ungem din nou.

Incingem cuptorul cu 10 minute inainte si coacem la temperatura mare 7-8 minute, apoi reducem temperatura pana se rumenesc.