Cheesecake cu lamaie si jeleu de lemon curd, Dukan










Nu pot sa rezist fara ceva dulce, asa ca si in dieta mănânc deserturi, mai usoare si mai sanatoase, fara sa am remuscari dupa fiecare felie :P

In dieta asta cel mai mult am consumat cheesecake-ul, in mai multe variante, toate au fost delicioase, asa ca am zis sa va arat varianta cu lamaie, un deliciu racoritor.

Trebuie sa il incercati pentru ca este de vis :)

Etapa:
-atac, croaziera, consolidare 
(consumat in cel putin doua zile, datorita lamaii si cantitatii de tarate)

-scara nutritionala: luni-duminica
(consumat in doua zile)


Ingrediente:
18cm
8-10 portii

Crusta:
3 linguri tarate de ovaz
1 lingura indulcitor lichid
1 albus de ou
2-3 linguri lapte

Umplutura:
250 g branza cremoasa (0,2%)
450 g branza degresata (0,1%)
3 oua
4-5 linguri indulcitor lichid
coaja de lamaie rasa
1 lingurita zeama de lamaie

Jeleu de lemon curd:
1 galbenus
1 ou intreg
3 linguri indulcitor lichid
1 lamaie
70 ml apa
1 picatura colorant galben (optional)

5 g gelatina
20 ml apa


Mod de preparare:
Crusta:

Taetam tava de copt cu hartie de copt pe baza, interior si o imbracam in folie de aluminiu pe exterior.

 Albusul se bate spuma tare cu un par de sare, apoi se adauga indulcitorul si se mixeaza putin.

Taratele de ovaz se macina putin si se amesteca cu 2-3 linguri de lapte, apoi se amesteca cu spuma de albus. Se pune compozitia in tava rotunda (18 cm)  si se coace 10 minute.

 Se scoate si se lasa deoparte.

Umplutura:

Eu am folosit branza degresata(vrac, se gaseste la Kaufland) si o branza cremoasa, le-am pus in robotul de bucatarie cu indulcitorul si am amestecat pana s-a omogenizat (gustati compozitia, daca este nevoie mai adaugati indulcitor).

Intr-un bol punem ouale, zeama de lamaie, coaja rasa si amestecam cu un tel, adaugam crema de branza si omogenizam.

Peste blatul copt se pune umplutura si se aseaza tava in tava cuptorului in care am pus si doua pahare cu apa si coacem 40-45 minute. Scaotem tava si lasam sa se raceasca, fara sa il scoatem din tava.

Jeleu de lemon curd:

Oul si galbenusul se amesteca cu indulcitorul, coaja de lamaie rasa, zeama de lamaie si colorantul. Se pune amestecul intr-o cratita si se pune pe foc mic. Se amesteca incontinuu cu un tel pana se ingroase, apoi se adauga 70 ml apa si se opreste focul cand incepe sa clocoteasca.
Gelatina o punem in 20 ml apa si o lasam sa se hidrateze. O dizolvam la microunde si o punem peste lemon curd. Lasam sa se raceasca (dar nu sa se gelifieze).

Cand cheesecake-ul e racit turnam jeleul in mijloc  (o sa se lase mijlocul putin si marginile raman mai inalte). Daca vreti puteti lasa sa se prelinga si pe margini jeleu.

Puneti la frigider 2-3 ore (eu l-am lasat peste noapte, este mai bun si se taie mai frumos), apoi serviti.



Observații:

  Puteti renunta la blat, puneti crema de branza direct in tava invelita in folie de aluminiu si tapetata cu hartie de copt si obtineti un desert delicios. Trebuie sa il lasati sa se raceasca foarte bine la frigider.

Dupa ce se evapora apa din tava nu mai completati, lasati fara apa, astfel se rumeneste putin cheesecake-ul.