Guguluf din albusuri







      In perioada aceasta a anuli imi raman cele mai multe albusuri de la inghetate, asa ca trebuie valorificate.
        De multe ori nu am timp sa fac ceva din ele, dar le pun in borcan la congelator si le folosesc cand am pofta de ceva bun si pufos.

        Guguluful acesta l-am facut de doua ori intr-o saptamana. De ce? Pentru ca prima oara nu am masurat niciun ingredient, iar cand am vazut rezultatul final mi-a part rau ca nu am facut-o pentru ca a iesit demential.

 Asa ca l-am facut din nou si am masurat ingredientele pentru voi :)

Nu e greu de facut si puteti pune in el tot ce doriti sau aveti la indemana.

Ingrediente:
6 albusuri
250 g zahar
150 ml lapte
150 ml ulei
270 g faina
10 g praf de copt
1 lingurita de cacao
esenta de vanilie/rom
cubulete de rahat
stafide
cirese


Mod de preparare:


Albusurile ( aflate la temperatura camerei) se bat cu un praf de sare, cand incep sa se faca spuma, se adauga treptat zaharul pana obtinem o spuma densa si lucioasa. Se adauga uleiul, laptele si esenta si se omogenizeza cu o lingura de lemn. Faina se amesteca cu praful de copt si se cerne peste spuma de albusuri. 
Se incorporeaza cu ajutorul unei linguri de lemn, amestecand prin rasturnare. Se pun doua-trei linguri deoparte si se amesteca cu lingurita de cacao.
Peste restul compozitiei se pun fructele/rahatul taiate bucatele si se amesteca.
O forma de guguluf se unge cu ulei si se tapeteaza cu faina.
Se pun 2-3 linguri generoase din compozitia alba si din loc in loc cate o lingurita din cmpozitia neagra pentru o pata de culoare.

Tava se introduce in cuptorul preincalzit pentru 35-40 minute sau pana trece testul scobitorii. Se lasa sa se racesaca, apoi se rastoarna pe un platou si se pudreaza cu zahar.

Pofta buna!