Tort tiramisu cu ciocolata






         Ador tiramisu, iar cand am vazt pe raftul hipermarket-ului o galetusa de 1kg cu mascarpone, m-am gandit instant la un tort delicios. 

Vroiam ceva diferit de prajitura clasica, asa ca am ales o combinatie intre crema tiramisu si ciocolata. A iesit ceva fabulos, cel mai bun tort mancat in ultima vreme.

         Eu am ales sa ma complic putin si sa fac blatul de la baza, dar daca sunteti in pana de timp puteti sa folositi piscoturi.

          Am ales sa il imbrac in ciocolata, oferindu-i un aer mai elegant, perfect pentru un moment special.

        Chiar daca reteta pare complicata, lucrurile se simplifica odata ce va apucati de el.

Ingrediente:
Blat:
1 ou
2 linguri zahar
1 lingura ulei
1 lingura lapte
40 g faina
1/2 lingurita praf de copt
1/2 lingurita esenta de vanilie

Crema:
3 galbenusuri
200 g zahar
300 ml lapte
1 lingura amidon
350 g mascarpone
150 ml frisca lichida
10 g gelatina
esenta de vanilie

+
70 g ciocolata
8 piscoturi
cacao

Sirop:
200 ml apa
100 g zahar
2 lingurite cafea instant
1 lingurita cacao
esenta de rom

Invelisul de ciocolata:
hartie de copt
100 g ciocolata neagra


Mod de preparare:
Blat:
Oul se bate cu zaharul pana devine cremos, apoi se adauga uleiul, laptele si esenta de vanilie; se omogenizeaza cu un tel. Se adauga faina amestecata cu praful de copt.

Forma de tort (18 cm) se unge cu unt si pe baza se pune hartia de copt, apoi se tapeteaza cu faina. Se toarna compozitia si se coace 10-12 minute la foc mediu; este gata cand se rumeneste si trece testul scobitorii.

 Se scoate din forma si se lasa sa se raceasca pe un gratar.

Crema:

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana ce acesta se dizolva, apoi se adauga amidonul si esenta de vanilie. Se toarna, in fir subtire, laptele caldut. Compozitia se pune intr-o cratita si se pune pe foc mediu, amestecand incontinuu pana se ingroase. Se lasa deoparte. Gelatina se hidrateaza in doua linguri de apa rece, apoi se dizolva la microunde si se incorporeaza in crema de oua.
Mascarponele se amesteca cu frisca batuta spuma tare, apoi se adauga crema de oua racita complet si se amesteca cu o spatula. Crema se imparte in jumatate.
Ciocolata se topeste la microunde sau pe bain marie cu o lingura de lapte, apoi se amesteca cu jumatate din crema de vanilie si se amesteca usor, cu o spatula.

Sirop:

Apa si zaharul se pun intr-o cratita si cand da in clocot se adauga cafeaua instant si cacaua. Se pune si esenta si se acopera cu un  capac.

Pe un platou se aseaza blatul, se insiropeaza putin(sa nu exagerati pentru ca este un blat estrem de pufos si se insiropeaza foarte repede, eu am folosit o pensula de bucatarie). Se pune inelul formei in care ati copt blatul, se pune stratul de crema de cacap, apoi pisoturile insiropate, se presara cacao si apoi stratul de crema de vanilie. Puteti sa pastrati putina crema pentru decor. 
Se lasa la frigider 60 de minute, apoi se scoate inelul. Se finiseaza cu putina crema, inclusiv pe margini si se pune din nou la frigider.

Invelisul de ciocolata:

Intr-o oala inalta se pune putina apa si se lasa pana da in clocot. Ciocolata se toaca marunt si se pune intr-un bol de sticla, fara unt sau lapte si se asaeza pe oala cu apa fierbinte. Se amesteca cu o lingura pana se topeste. 

Se masoara diametru formei de copt cu o ata sau un centimetru si se rupe o hartie de copt cu lungimea masurata, apoi se masoara si inaltimea tortului si se decupeaza hartia( lasati hartia cu 1-2 cm mai inalta decat tortul). Se pune ciocolata si se intine cu o spatula pe toata suprafata hartiei de copt. 
Se lasa pe masa de lucru pana incepe sa se intareasca, apoi se scoate tortul si se pune hartia de copt(cu ciocolata), de jur imprejurul tortului si se pune la frigider.

 Dupa 30 de minute scoateti tortul si desfaceti hartia de copt cu grija, sa nu se rupa ciocolata. Eu l-am lasat mai inalt, asa ca am rupt ciocolata pana a ajuns la dimensiunea dorita; daca masurati corect nu o sa fie nevoie de acest lucru.

Eu am decorat cu capsune, ciocolata si cacao.