Dulceata de gutui (cu nuci)





        Toamna se numara borcanele cu bunatati din camara :) La noi nu sunt foarte multe, dar avem din fiecare cate ceva.
           E drept ca nu ne ajung pana in iarna, asta doar daca nu cumva vine prea devreme, dar imi place sa le mananc atunci cand am pofta si nu atunci cand trebuie.




         Am primit gutui, asa ca am zis ca trebuie sa facem dulceata, una adevarata, cu gutui taiate cubulete, chiar daca asta necesita mai multa munca.

Am facut bătături, dar a meritat din plin, ador culoarea acestei minunatii :)

E perfecta cu paine si unt sau cu o portie de clatite aburinde!


♥ 
Voi ce bunatati ati pus in camara?

Ingrediente:
3 kg gutui taiate cuburi
3 kg zahar
500 ml apa
1 lamaie
nuci tocate(optional)


Gutuile se curata de puf, se spala si se taie in cubulete. Se aseaza intr-o cratita, in straturi, alternand cu zeama de lamaie si zahar.
 Pastrati 500 g zahar pe care il faceti sirop cu 500 ml apa.

Gutuile se lasa peste noapte in cratita, pentru a lasa zeama.
 Se pune cratita pe foc, se adauga siropul din zahar si apa si se fierbe pe foc mediu, amestecand din cand in cand. 

Dulceata este gata cand scade sosul si fructele sunt patrunse. Se adauga nuca tocata.

Borcanele se spala si se pun la cuptor pentru 10 minute; se umplu cu dulceata, se pun capacele si se intorc borcanele.
 Se acopera cu un prosop si se lasa sa se raceasca.

PS: puteti adauga scortisoara, nuscoara sau anason, daca o doriti foarte aromata.




 
Enjoy!