Prajitura desteapta/Magic cake










              Nici nu mai stiu de cate ori am facut prajitura asta, este cu adevarat desteapta, inteligenta, magica! Imi amintesc ca avea mama un caiet cu retete, pe care nu il mai gasesc, in care am vazut reteta asta.
              Ma gandeam pe atunci (eram mica, mica) cum poate sa fie o prajitura desteapta :)) Cand am inceput sa gatesc, sa descoper aceasta pasiune, cred ca a fost una dintre primele retete :) 
            Am ramas uimita si ma gandeam ca mi-ar placea sa stiu cine a inventat-o pentru ca e cea mai inteligenta prajitura prin faptul ca se aleg singure cele trei straturi. Nu stiu daca persoana respectiva s-a gandit sa inventeze o asemenea prajitura sau pur si simplu i-a scapat un litru de lapte si a lasat-o asa :))


Ingrediente:
8 oua
250 g zahar
250 g unt
225 g faina
1 l lapte
1/2 pastaie vanilie
1 plic ness(optional)


Mod de preparare:

          Untul/margarina se taie cuburi si se pune la microunde aprox 1 min, apoi se lasa sa se racoreasca. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se lasa deoparte.
 Galbenusurile se mixeazacu zaharul pana devin o compozitie cremoasa, apoi se adauga untul topit si se omogenizeaza. Se adauga semintele/esenta de vanilie si ness-ul si se omogenizeaza bine.
       In compozitie se incorporeaza si faina avand grija sa nu se formeze cocoloase. Se adauga si laptele si se amesteca.

       La sfarsit se pun albusurile batute spuma si se amesteca cu o lingura de lemn,de sus in jos.

       O tava(a mea a avut 24x24 cm, dar merge si putin mai mare) se unge cuunt si se tapeteaza cu hartie pe tori peretii, fara sa o rupeti deoarece compozitia este lichida, apoi se toarna compozitia si se da la cuptor 70minute la foc mic(in primele minute se lasa focul mai mare, apoi se da la minim) pe treapta din mijloc a cuptorului.

     Este posibil sa fie nevoie de mai mult de 70 minute. Este gata cand se rumeneste frumos deasupra si se crapa putin . 
Este bine sa nu deschideti cuptorul pana nu se rumeneste si atunci puteti sa miscati putin tava sa va dati seama daca s-a inchegat compozitia.
Se lasa sa se raceasca, se pune in frigider, apoi se proportioneaza.

Se pudreaza cu zahar.  




 Sursa