Galetta cu mere, capsune si bezea




      Iubesc capsunele, imi place culoarea si aroma lor :) Chiar daca acum nu sunt foarte aromate, precum cele din vara, gatite isi elibereaza aroma :)
        Nu am rezistat tentatiei si am luat jumatate de kg din piata si ajunsa acasa nu stiam cum sa le folosesc. Vroiam sa fac ceva pentru Provocarea "Dulce Romanie", dar eram in dilema pentru ca am vazut la multe fete ca au folosit capsunele si nu vroiam sa fac si eu tot asta. Asa s-a nascut aceasta tarta rustica, in care am combinat capsunele cu mere si am creat un contrast cu bezeaua alba si frumoasa.
 Asadar in acest weekend va propun aceasta tarta delicioasa, zemoasa si frageda, perfecta!
Cu mare drag am pregatit si fotografiat aceasta tarta, pentru tine, Magda Adina!

Ingrediente:
Aluat:
200 g unt taiat cuburi
250 g faina
50 g zahar pudra
30 ml apa rece
1/2 lingurita esenta de vanilie

Umplutura:
300 g capsune
1 mar (aprox. 150 g)
120 g zahar
1 lingura unt

Bezea:
1 albus de ou
80 g zahar
1 varf cutit cream of tartar


Mod de preparare:
 Aluat:
       Toate ingredientele pentru aluat se pun in robotul de bucatarie si se framanata la viteza mare pana se formeaza o bila de aluat. Se pune intr-o folie alimentara si se lasa 30 minute la frigider.

Umplutura:
        Capsunele se taie felii, la fel si marul curatat. Se pun fructele intr-o cratita impreuna cu zaharul si untul. Se amesteca pe foc mic pana se inmoaie putin si lasa un sos (sosul se opreste deoparte).

Bezea:
     Albusurile se bat cu un praf de sare pana se intaresc, apoi se adauga treptat, cate o lingura de zahar, mixand incontinuu. Rezulta o spuma lucioasa si densa. Este gata atunci cand tot zaharul este dizolvat. Se adauga  cream of tartar  si se omogenizeaza.
      Aluatul se scoate din frigider, se intinde intr-un cerc rotund (aprox 45 cm) pe o hartie de copt, pe centru cercului se pun feliile de mere, apoi in cercul format de mere , capsunele. Din loc in loc se pune cate o lingurita de bezea. Se aduc marginile libere ale aluatului spre centru, formand cute.

Tarta aflata pe hartia de copt se transfera cu totul intr-o tava, se unge cu galbenus amestecat cu lapte si se presara zahar tos.

       Se coace, la temperatura medie-mica, pentru 35-40 minute. Este gata cand marginile sunt rumenite.
Cand este gata se pune sosul oprit peste fructe, astfel obtineti un aspect lucios.
Se serveste calda sau rece!



O feliuta ispititoare!