Foi de napolitane cu nuci si caramel



            Cred ca toata lumea isi aminteste de foile Lica, pe care le pregateau mamele noastre in trecut :) Imi amintesc cu placere ca aceasta era una dintre favoritele mele si mama o facea destul de des, cu multa nuca, cum imi placea mie.

        Am refacut si eu reteta ei, cu putine modificari, si am fost incantata de rezultat :) Sper sa va aminteasca si voua de copilarie si sa incercati reteta!
 

Ingrediente:
5 foi napolitana
200 g zahar
300 g nuci
100 g biscuiti
150 g unt
100 ml frisca lichida
3 oua
1 lingura esenta (de rom sau vanilie)

Mod de preparare:

Zaharul se pune intr-o cratita anti-aderenta si se topeste pe foc mic, pana devine auriu, apoi se adauga untul si se amesteca rapid pana se topeste. Se stinge cu frisca lichida. Ouale se bat cu o furculita si se adauga in cratita aflata pe foc mic, amestecand foarte energic pentru a nu se gati ouale. Se pun si nucile macinate impreuna cu biscuitii si esenta (de rom sau vanilie) si se amesteca pana se ingroase putin crema.

Se lasa sa se racoreasca putin crema, apoi se intinde in 4 straturi generoase.  Deasupra prajiturii se pune un tocator de lemn si o greutate. Se lasa cel putin 24 de ore, apoi se taie si se serveste.