Prajitura cu visine si crema de cocos








            Prajitura asta am facut-o de cateva luni, dar nu i-a venit randul la postat pana astazi. Am zis sa o postez pentru ca se potriveste cu perioada sarbatorilor de iarna :) 
       Este cu nuca de cocos care ne duce cu gandul la fulgii firavi de zapada.
 

Ingrediente:
Blat:
4 oua
200 ml lapte
120 ml ulei
150 g faina
200 g zahar
50 g cacao
10 g praf de copt
1 lingurita senta de vanilie 
Crema:
100 g ciocolata alba
80 g nuca de cocos
400 ml lapte
2 galbenusuri
1 lingura amidon
150 g zahar
250 ml frisca lichida
10 g gelatina
1 lingurita senta de vanilie 

400 g visine congelate/compot
 
Dimensiuni tava: 24x24 cm

Mod de preparare:

Blat:
Ouale se separa; galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana ce acesta se dizolva, apoi se adauga uleiul, laptele si vanilia. Dupa omogenizare se adauga faina amestecata cu praful de copt si cacaua. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare, apoi se incorporeaza, cu o spatula, in cealalta compozitie, amestecand prin rasturnare. 
Compozitia rezultata se imparte in doua boluri egale pentru a se coace doua foi egale.
Tava se unge cu unt, atat pe baza cat si pe pereti si se tapeteaza cu hartie de copt. Se toarna compozitia dintr-un bol si se introduce in cuptorul preincalzit pentru 10-15 minute, la temperatura medie. Se lasa sa se raceasca in cuptorul oprit, apoi se scoate din forma si se coace cealalta foaie.

Crema:
Intr-o cratita se pune laptele si nuca de cocos si se un pe foc pana dau intr-un clocot, apoi se pune intr-o strecuratoare si se preseaza foarte bine pana fulgii de cocos raman aproape uscati. Laptele se pune din nou in cratita impreuna cu ciocolata pana ce aceasta se topeste.

 Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana isi dubleaza volumul, apoi se adauga esenta de vanilie si amidonul; la sfarsit se adauga amestecul de lapte, ciocolata si nuca de cocos.
 Compozitia rezultata se pune din nou in cratita si se pune pe foc mic, amestecand incontinuu, pana se ingroase; se lasa deoparte sa se racoreasca.
Gelatina se hidrateaza in 2-3 lg de apa rece, apoi se dizolva pebain-marie sau cateva secunde la microunde. Gelatina dizolvata se incorporeaza in crema de cocos, amestecand energic.

Frisca se bate spuma tare si se incorporeaza in crema de cocos, racita.

Tava mea are peretii reglabili, asa ca am asezat o foaie de blat, am insiropat-o si am pus 1/3 din crema de cocos, visine si inca 1/3 din crema de cocos, am nivelat, am pus a doua foaie si restul de crema. Tava se pune la frigider pentru 3-4 ore sau peste noapte.

Se decoreaza cu nuca de cocos rumenita, ciocolata alba si visine.