Mini prajituri rasturnate cu ananas









        Astăzi va arăt un desert simplu de tot, dar care se poate transforma în unul minunat dacă este înnobilat cu sosuri, fructe sau frișca. Eu le-am preferat pe toate și a fost o nebunie. Am învățat de-a lungul timpului ca oricât de buna ar fi o prăjitură, contează foarte mult finisajul :)
           V-am spus de multe ori ca prefer prăjiturile individuale pentru ca sunt mai uşor de servit și mai elegante, asa ca am transformat prăjitura răsturnată cu ananas în mai multe "prăjituri" :). Mie mi-a plăcut mai mult în varianta asta și sper sa va placă și vouă!
 


Ingrediente:
120 g unt
200 g zahar
3 oua
140 g iaurt
300 g faina
10 g praf de copt
1 lingurita esenta de vanilie
+
6 linguri zahar
2 linguri unt
6 felii ananas (Sun Food)


Servire:

sos caramel
sos de vanilie
fructe
frisca


6 portii


Mod de preparare:

     Untul se mixeaza cu zaharul pana cand amestecul devine cremos, iar zaharul este aproape dizolvat, apoi se adauga ouale, unul cate unul, pana se incorporeaza. Se adauga iaurtul, vanilia si se omogenizeaza. Faina se amesteca cu praful de copt si se cerne in compozitie. Se omogenizeaza compozitia si se lasa deoparte.

        Formele( eu am facut in formele Ramekins) se ung cu unt si se pune cate o lingura de zahar in fiecare. Feliile de ananas se pun in forme (daca sunt mai mari decat forma, mai decupati din felie si astfel sa fie cat diametrul formei; eu am pus in mijlocul feliei de ananas cate o zmeura, pentru aspect).

     In fiecare forma se pune aluat cat sa umple 2/3 din forma (nu mai mult pentru ca se ridica la copt). Se baga formele in cuptorul preincalzit pentru 35-45 minute, la temperatura medie. Se face testul scobitorii si in momentul in care scobitoarea iese curata, atunci opriti focul. Formele se scot din cuptor si se lasa sa se raceasca, apoi se baga lama unui cutit de jur-imprejur si se rastoarna fiecare forma pe cate o farfurie.

Noi le-am servit alaturi de sos caramel, sos de vanilie, fructe si frisca batuta.




Weekend placut!!