Turta dulce glazurata




Bine v-am regasit in noul an!!! Va doresc sa aveti parte de un an usor, plin de realizari si mai ales sa fiti sanatosi :) 
Imi cer scuze ca nu v-am raspuns la comentarii, dar din pacate nu am putut lasa comentarii de pe telefonul mobil :( nu a fost vorba ca imi este greu sa raspund, dar pur si simplu nu a functionat :( acum o sa va raspund cu drag :)
Mai am cateva retete de la Craciun nepostate si ceva de la Revelion :) de data aceasta nu am gatit mult pentru ca nu am fost acasa si m-am abtinut :)

Aluat:
150 g zahar
100 ml apa
70 g unt
2 galbenusuri
2 linguri miere
400 g faina
10 g praf de copt
1 lingurita scortisoara
1 lingurita nucoara rasa
Ghimbir

Glazura:
2 albusuri
1 praf de sare
300 g zahar pudra
Colorant galben, rosu si albastru

Mod de preparare:

Zaharul se pune intr-o cratita si se caramelizeaza la foc mic. Cand zaharul este complet topit se adauga apa (cu grija, sa nu va ardeti) si se amesteca pana cand zaharul este complet dizolvat, apoi se adauga untul si se amesteca pana se topeste. Se da deoparte si se adauga mierea; se omogenizeaza.

Se lasa sa se racoreasca, apoi se adauga galbenusurile, amestecand rapid pana la incorporare. 

Faiana se amesteca cu praful de copt si se incorporeaza treptat in compozitia lichida, amestecand cu un tel/o lingura. Se adauga condimentele si se framanta cu mana aluatul. 
Masa de lucru se infaineaza putin, se imparte aluatul in doua parti si se intinde fiecare parte . Se decupeaza diferite forme care se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt. Aluatul care ramane atunci cand decupam formele se framanta , se intinde si se decupeaza pana se foloseste tot.

Fiecare tava se coace cate 15 minute, la foc mediu. Se lasa sa se arceasca.

Glazura:

Albusurile se bat spuma cu un praf de sare, apoi se adauga treptat zaharul pudra pana se obtine o compozitie densa si lucioasa. Se pune in mai multe boluri si se adauga colorant (eu am lasat si o parte alba). Se pune glazura in posuri cu vars subtire sau in pungi groase si se taie putin varful.

Se coloreaza dupa inspiratie( eu pe unele le-am scufundat partea exterioara  in glazura, apoi le-am asezat pe un gratar. Se lasa pe gratar sau in tava pana se usuca glazura( eu le-am lasat o zi intreaga),  apoi se depoziteaza in cutii metalice unde se pot pastra pana la 1 saptama jumatate.